LOGOPEDIA MEDIALNA

Zajęcia z logopedii medialnej obejmują kilka obszarów:

Autoprezentacja to inaczej mówiąc pokazanie siebie w taki sposób, w jaki chcielibyśmy być odbierani przez innych. Wyeksponowanie naszych mocnych stron tak, aby to co jest naszą słabością pozostało w cienu rozmowy. Umiejetność stworzenia odpowiedniego wizerunku przydaje się nie tylko podczas szukania pracy ale także w czasie negocjacji czy pierwszego spotkania z nieznaną osobą. Jest to trudna sztuka, która wymaga nie tylko pracy nad różnymi elementami, ale także odpowiedniego przygotowania teoretycznego.

Wystąpienie publiczne to nie tylko przemówienia dla klikudziesieńciu czy setki osób. Zasadami, które obowiązują przy przygotowaniu tego rodzaju prezentacji powinien kierować się każdy, kto przedstawia podsumowanie rocznego budżetu w pracy, czy oprowadza grupę turystów po mieście albo sprzedaje w sklepie odkurzacze czyli praktycznie każdy z nas.

Trema to obawa przed wystąpieniami publicznymi, czy to w dużym czy w kameralnym gronie, która towarzyszy każdemu z nas. Są to nie tylko aktorzy, dziennikarz czy nauczyciele ale także wszyscy których głos jest podstawowym narzędziem pracy. Czasami trema jest motywuje nas do działania. W większości jednak przypadków wpływa na nas niekorzystnie.

Dykcja to sposób poprawnego wypowiadanie wyrazów. Niestety w języku polski znaczną część wyrazów powinna być wypowiadana inaczej niż się pisze. Z odpowiednią dykcją niestety nikt się nie urodził. Od najdawniejszych czasów nauką pięknej wymowy zajmowali się nie tylko aktorzy ale także ludzie innych zawodów.

Emisja głosu jest niezwykle ważna dla wszystkich osób, które muszą mówić długo i głośno. Są to nie tylko aktorzy, dziennikarz czy nauczyciele ale także wszyscy, dla których głos jest podstawowym narzędziem pracy. Higiena głosu jest szczególnie ważna dla osób pracujących w klimatyzowanych pomieszczeniach lub zmniennych warunkach pogodowych.

Współpraca z mediami podlega pewnym regułom, bez których nie osiagniemy wyznaczonego celu i nie zawsze jest tak oczywista jakby się wydawało. Inaczej współpracujemy z dziennikarzami radia czy telewizji a zupełnie inaczej przygotowyjemy materiały dla prasy czy social mediów.

 

Szczegółowy plan warsztatów jest dostosowywany do potrzeb uczestnika. Zajęcia są prowadzone indywidualne. Cykl zaczyna się od spotkania określajacego potrzeby czyli od oceny kompetencji komunikacyjnych.

 

 CENNIK ZAJĘĆ

 

Logopedia medialna